Fredag 31 december 2010

Jaa har haft en väldigt händelse full vecka. I söndags satte jag och Björn oss på flyget ner till skåne. Landade 20.15 i sturup där underbart snälla Sara plockade upp oss. Vi åkte först ut och hälsade på Pharazon och Kitty (förvånad? :P) som vi även plockade in för natten. Eftersom det snöade så vågade vi inte chansa och köra bilen så vi parkerade vid kyrkan och skulle ta skotern därifrån. Men hur vi än försökte så fick vi inte igång den. Den startade två gånger men dog direkt igen så Sara ringde efter Måns som kom och han bara fyllde på olja och startade den utan större problem :P Pojkarna tog Måns bil tillbaka och jag pch Sara satte oss på skotern som jag fick äran att köra hem till henne och Måns. Väldigt fint och vi fick god mat sen väntade sängen.

På morgonen tog vi skotern tillbaka till bilen innan vi åkte ut till stallet och hälsade mer på hästarna. Tog in Penny som fick sig en helkroppsmassage vilket hon uppskattade ;) Sen var Sara så snäll och körde oss till Ljungbyhed och Björns mamma där vi skulle stanna restrerande dagar.

Tisdagen kom Lotta (björns äldre syster) och hämtade mig. Vi åkte ut till uppfödaren av hennes hund Tetra. Hon har en 5 årig jättefint morgansto Näsuddens Ideal Touch eller Nova som hon kallas till vardags. Även hon fick massage och jag blev ännu mer imponerad av dessa underbara hästar!

Nova

När vi tillslut lyckats slita oss därifrån åkte vi tillbaka till Ljunbyhed och duschade sen åkte jag, Björn, Björns mamma Ingrid, Björns syster Gunilla, Hans syster Lotta och hennes man Ola och deras två barn Rebecka och Alex till Hässleholm och gick på bio. Vi såg Narnia i 3D.

Onsdagen tog vi det ganska lungt jag Lotta och Ingrid åkte till Tyringe och handlade lite köpte julklapp till Sofia och lite saker till hunden och hästen. Senare åkte jag, Björn och Gunilla ut till deras pappa och hälsade på.

På torsdagen skulle vi åka hem igen var planen iaf.... Björns pappa kom och hämtade oss och körde ut oss till Sara. Vi mötte upp henne och hennes mamma Mia i stallet. Dom hade hämtat hem Mias nya häst nämligen Smokey (Ceazars morfar) Så jag var ju tvungen att passa på och hälsa på honom när jag hade chansen!! Helt underbart vacker häst och såååå läcker!!

Sen var dom snälla och körde oss till flyget och vad vi trodde en smidig resa hem men ack så vi bedrog oss.

Vi flög med Malmö aviation och första delen var från malmö till bromma där vi hade lite mer än en timme på oss att byta flyg till umeå. Men då vi kom till bromma så höll dom på att sopa banan så vi kunde inte landa utan fick cirkulera runt en stund sen gick vi in för landning men när vi var väldigt väldigt nära marken ångrade sig piloten och meddelade att han inte tyckte dom fått tillräckligt bra bromsvärden på landningsbanan för att han skulle landa så han avbröt inflygningen och steg igen. Tornet i bromma tyckte att han kunde landa men han vågade inte så efter att ha cirkulerat runt i 20 min beslutade han sig för att vi skulle åka och landa på arlanda istället. Väl där blev  vi sa dom åt oss att sitta kvar i planet då vi bara skulle tanka och göra ett nytt försök men sen ångrade dom sig och sa att alla skulle kliva av och fick klara sig själva!! frågade då hur vi som hade checkat in bagage och skulle vidare med ett anslutningsplan från bromma skulle göra efter att dom kollat upp det sa dom att vi skulle mötas upp vid informationen i ankomsthallen och hämta ut vårat bagage. Så det gjorde vi men vid informationen viste dom ingenting och skickade oss vidare till en annan disk men där var det stängt. Efter många om och men fick vi tag på någon som visste nått och dom sa att vi skulle skynda oss ut ta en taxi till bromma på deras bekostnad och att dom skulle hålla flyget åt oss.

Det fanns bara 1 taxi kvar då vi kom ut så vi kastade oss in i den tillsammans med ett äldre par som också skulle till umeå. Visade sig vara den enda taxi chaffören i stockholm som inte hittade till bromma flygplats! han fick slå in det på GPS en och sen körde han vädligt sakta!! väl på Bomma körde han bussfilen och inte där man ska köra med taxi så han försökte klämma in sig mellan några stolpar men det gick inte så då körde han fram och skulle backa inpå taxifilen och ner till entredörren vi sa att han kunde stanna där så kunde vi gå därifrån men nee då. Sen låste han dörrarna så vi inte kunde gå ut och ta väskorna vi sa att han skulle skicka det till malmö aviation dom skulle betala men nee vi var tvungen att betala kontant!! tur att karl vi delade taxi med hade lösa pengar och kunde lägga ut så fick vi väskorna och sprang in. Väl inne fick vi veta att planet inte alls väntat utan åkt utan oss!! Vi var då sådär lagom irriterade och det gick inga andra plan alls och nästa skulle gå 12.10 från bromma på fredag!! Efter en hel den tjat och gnäll fick vi hotellrum på scandic hotell i sollentunna med alla mat och taxi betalt samt nya biljetter med norwiegen från arlanda till umeå 8.30.

Väl på hotellet hade dom inte fått fakturaunderlaget så dom viste inte att vi skulle ha mat när vi kom. men dom var snälla och öppnade köket enbart för oss och vi fick lammfile med rödvinsås och klyftpotatis :D inte helt fel speciellt inte med tanke på att vi inte behövde betala. Hade väldiga problem att sova och sov inte alls bra och så upp klockan sex. Frukosten serverades inte förren vid sju så vi fick bara någon macka och taxin kom och hämtade oss 7.45 efter det flöt allt på som det skulle och vi landade i umeå 9.30 allts 12 timmar efter det att vi egentligen skulle ha landat!! Pappa hämtade oss och vi åkte till haga där vi fick en rejäl frukost. Nu har vi handlat och packat upp så snart ska jag ut och pussa på Ceazar och sen blir det lungt ikväll kommer inte orka med något annat firande än från soffan :P

Nova

Bjuder på lite bilder som jag snott av Sara hoppas det är okej ;)

GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!!

Ceazars vackra morfar Smokey och mamma Kitty i bakgrunden

Smokeys pappa Peso. Vist är han lik Ceazar?