Måndag 20 december 2010

Har haft en hrm spännande dag idag. Hämtade upp Alex på busstation vid tolv tiden därefter åkte vi ut till Klockarbäcken och hämtade lite papper av mamma och fick en kopp kaffe. Sen var det bara att skotta fram släpvagnen vilket tog sin lilla tid. Åkte ut till Hissjö där vi skulle hämta rockarden. Nu börjar det bli spännande vi började med att backa in rockarden så sitsen blev längst in mot bilen då rymdes den på längde precis men då kunde vi inte stänga kåpan eftersom sisten var 1,5 cm för hög!! Vi vände då på rockarden men då saknades det 1cm för att vi skulle kunna stäng kåpan!! Frustrerande ja! Vi vände ingen och spände fast den en bit ut så skaklarna fick sticka ut 4 cm utanför släpet då gick det. Åkte nu ut till stöcke och när vi skulle svänga av vänster i på den mindre vägen blev vi prejade av en kärring så högerfram hjul skar ner i diket!! Tur man har en bra bil så det var bara att fortsätta. När vi kom fram och skulle svänga av höger mot stallet hade dom jävla ume energi ställt en stor jäkla bil med släp mitt i korsningen så vi tog oss inte förbi och inte en människa synts till!! Ställde mig på tutan ett tag och tillslut dök dom upp på skotern. det fanns 2 andra småvägar och 2 parkeringsfickor inom en radie på 50m från där dom stod men ne dom måste stanna mitt på vägen kunde inte äns köra in till kanten!! Vi tog oss förbi iaf när dom flyttade på oss och kunde köra till stallet och ta ut rockarden.

Tog ut Ceazar så han fick undersöka den. Han drog mig med sig fram och provsmakade och undersökte den. Fick stoppa honom när han var på väg att kliva i!! Fick gå över skaklerna och vi lyfte och släppte den ett par gånger ingen reaktion. Så ställde jag honom mellan skaklerna och första gången var det lite läskigt men sen gick det bra då drog vi den i sidled så det tog i sidorna på honom och första gången skuttade han till men sen stod han som ett ljus! då gick vi och bara höll den där den ska spännas fast och det var inga problem han fattade inte vad vi gjorde och tyckte vi gick sakta och på fel ställe. Jag brukar ju inte gå vid hans bog utan framför :P

Mockade sen åkte vi och tömkörde Alex häst innan hon tog bussen hem och jag åkte och lämna tillbaka släpet.

Imorgon kan förhoppningsvis Nina följa med mig så provar vi med sele och ser om vi kanske kan spänna för :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0