Måndag 6 december 2010

Knäpp häst man har! Jaa ingen kan då beskylla honom för att vara skvätträdd! Kom till stallet vid halv ett då var Nina där och hade varit så snäll och börjat mocka. Vi gjorde klart i stallet sen gick vi för att ta in lillkillen. Han kom fram till grinden och hälsade och då såg jag att det låg en massa balplast i hans hage så jag gick och hämtade den medans han stod kvar vid grinden. När jag kom med plasten kom han och skulle undersöka den bet i den och skrapade med hoven i plasten jag skakade den framför honom ingen reaktion, la den över ryggen och han blinkade inte äns. Tog fast hästen i ena handen och plasten i andra och Nina öppnade grinden och släppte ut oss. Precis utanför hagen kom Ceazar på att han ville leka mer med plasten så han ställde sig på den vilket resulterade i att jag (som fortfarande gick mot stallet) tappade plasten då bet han lite i den och skrapden i den sen skarpade han in plasten in under sig och la sig ner och RULLADE i plasten!!! Både jag och Nina stod chockade och tittade på så jag hann inte få upp kameran grimskaftet lossnade dessutom men han fortsatte leka lite med plasten tills jag tog fast honom igen och Nina fick nu ta plasten och ta in den.

Ceazar efter att ha rullat i plasten

Idag var det däckdragning på schemat så vi spände för honom och for ut en runda denna runda är på lite mer än 1 km vilket inte låter så farligt men då kan det tilläggas att det inte var plogat mer än kanske 100m av hela denna runda och att dom kört lite skoter där inte tillräckligt för att det ska hålla att gå på utan höll ungefär vartannat steg! Ceazar fick jobba ganska ordentligt men jag tror jag och Nina var mer knäckta när vi kommit hem!

När vi gick förbi hästarna på ponnyföreningen var Ceazar så trött i huvudet att han knappt orkade titta på dom! Sen mötte vi en gubbe som till Ceazar stora lycka stannade till och klappade på honom! Hela hästen växte då gubben klappade honom och sa hur fin och duktig han var (kan tilläggas att även matte växte ett par cm ;) )

Tillbaka i stallet var vi sådär lagom möra i benen, kändes ännu jobbigare då vi viste att vi hade en häst kvar! I Ninas stall mockades det bort och hästen selades gick ut på ridbanan som iaf tack och lov var skottade (bara lite nysnö över) Tömkörde Ankan med däcket ett par vändor men då det var alldeles för lätt för honom satte sig Nina på däcket :P efter en stund bytte vi så jag fick sitta och vila på däcket. Var dock inte så lätt att sitta där, var både obekvämt och kallt sen hade man ju inget att hålla i sig i och det var väldigt vinglit så man fick verkligen träna balansen :P

Jag åkte sen tillbaka till Ceazar och tog in honom eftersom hovslagaren skulle komma. Han skötte sig jätte bra bråkade lite en stund då han blev less framörallt på frambenen han har tycker inte om att man håller på för länge med frambenen sen han fick såret där. Men det blir bättre och bättre.

Nu är jag äntligen hemma igen och ska snart äta middag sen väntar en härlig dusch och soffan!!


Duktiga lilla knas <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0