Tisdag 21 december 2010

Börjar känna mig på bättringsvägen nu bara hes och hosta kvar. Idag fick jag hjälp av Sofia, plockade upp henne vid efter vägen till stallet och sen åkte vi ut till Ceazar. Tog in och visade honom rockarden ingen reaktion vi selade och ställde honom i vagnen och spände för utan att sätta fast utan vi höll i änden på skakelremen (ifall han skulle få panik behövde vi bara släppa och vagnen skulle då lossna). Han brydde sig inte alls om den utan var mer störd över att jag gick på fel ställe om honom så jag lessnade ganska fort och spände fast min sida då lugnade han sig så även Sofia fick spänna fast sin sida men fortsatte gå bredvid utifall att. Nu drog han vagnen helt själv och gick som om han inte gjort annat. (väldigt stolt matte) Vi gick bort till bron och vände inte heller vändningen var några problem så nästa gång blir det att tömköra med vagen och ha någon som kan gå vid huvudet och sen sätter jag mig i vagen. Föhoppningsvis hinner jag det innan vi åker så får han smälta det undertiden vi är i skåne :D

Efter att vi var klara i stallet åkte vi till röbäck och Sofias ponnyer. Fick klappa lite på gamla Mulle och min kompis Zabina som blivit otroligt fin! Fick även äran att tömköra hennes snart 4 årig B-ponny korsningsvalack. Zingo som han heter är väldigt väldigt söt men oj så liten russet Mulle ser gigantisk ut bredvid honom och vi ska inte äns tala om Ceazar som blir en jätte jämfört!

Nu är mamma och pappa här och hade med sig lussekatter :D


Min duktiga lilla häst :D


Söta Zabina


miniatyr hästen och zabinas lillebror Zingo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0