Söndag 7 november 2010

Min lilla häst har verkligen vuxit! Har inte riktigt tänkt på hur mycket han vuxit sen vi hämtade honom i skåne men idag insåg jag att han blivit stor :P Ceazar är nu officiellt D-ponny med 140 i mankhöjd och 143 bak. La även på och provade vintertäcket som jag hade på honom i våras (börjar ju snart att bli dags för täcket :P ) Han kunde ha det men det var nätt och jämt! Det var nästa lite kort och jag fick lov att spänna ut alla spännen allt som gick. Sist han hade det fick jag spänna in alla spännen allt det gick för att det skulle passa!

Jag tycker inte om den här årstiden mellan höst och vinter. Temperaturen pendlar mellan ett par plusgrader till minusgrader vilket gör att det inte går att ställa ut en bal i hagen. Det är bitvis halt och stenhårt i backen. Vissa dagar någon cm snö andra är det ingen snö alls vilket gör att det blir såå mörkt ute!! Ne tycker det kan få komma lite snö nu så det blir ljusare och mjukare underlag så jag kan fortsätta jobba med Ceazar. Har longerat honom på åkern ett par dagar men nu vågar jag inte då det är så hårt och ojämt. Ska se om jag kanske kan dra in honom till klubben på onsdag så får han både miljöträning och jag kan tömköra honom i ridhuset!

Det verkar iaf inte gå någon nöd på honom. Han är pigg, glad, äter och växer för fullt ;)

I tisdags följde jag med Nina ut till långviksvallen för att hälsa på hennes Ankan. Dock fick vi en smärre chock då det inte var mycket kvar av honom bara skinn och ben. Har aldrig sett honom så sjukt mager och omusklad även om han ibland kan vara lite tunn. Men nu kan jag med glädje meddela att Nina fått en stallplats (inte så långt från mig och ceazar) och kommer försöka få hem honom så snart som möjligt.




Lilla fina Ankan...


Lille Ceazar första dagen i norrland


Ceazar i september

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0