Fredag 15 oktober 2010

Har haft en stressig dag då dom ringde och väckte mig från jobbet halv sju och ville att jag skulle komma in och jobba. Jobbade till lunch och sen hem och äta innan jag åkte iväg till stallet för att mocka och luncha hästarna. Vi släppte ihop alla tre i onsdags och det gick bara fint dom busade runt och sen åt dom så igår gick alla tillsammans nere på åker och det gick bara bra trots snöstorm och sen storm.

När jag var klar i stallet åkte jag till Alex för att hon skulle få leka lite med min hund. Sen lekte jag med hennes häst igen. Red honom i onsdags och måste säga att han var riktigt rolig att rida han jobbar på och ville jobba men orkar inte riktigt :P

Idag tränade vi först lite mjukgörade som övergick till att jag red på en åttvolt och varvade med att rida öppna och sluta på volterna. Efter ett par varv mjukade han upp och gick riktigt fint han är lite svagare och vill gärna skjuta ut bogen åt höger och skjuter ut vänster bak.

Sen tränade vi galoppfattningar. Jobbade då från skritt till galopp och tillbaka till skritt. I vänster varv fick vi till halvbra fattningar men riktigt bra avbrott i högervarv vad det halv bra avbrott men fina fattningar. Så det är lite att jobba på där :P han behöver bara stärkas lite så kommer han bli riktigt fin.

Väl hemma tog jag en snabb dusch och hade först tänk hinna ut och valla lite men insåg att jag verkligen inte skulle hinna så jag åkte direkt till min underbara lillsyster Terese som skulle bjuda på middag! Efter en underbart god middag åkte pojkarna iväg och jag och tessan stängde in oss med lad i badrummet. Ställde honom i duschen och spolade av honom vilket han verkligen inte tyckte om! Han var snäll men jaa mer som en stelhund :P shampoonerade honom och spolade av honom igen sen gjorde vi misstaget som ledde till ett skrattanfall så vi fick ont i magen och hunden blev ännu mer uppspelt! vi släppte honom för att ta honom utanför duschen och torka av honom. Då spang han runt i badrummet för att komma ut och skakade på sig så mycket att han föll omkull flera gånger tillslut fick vi på honom handduken och kunde torka honom men vi var blöta det var blött i hela badrummet och fullt med hundhår över hela golvet och längst nedre delen av dörren (den vita dörren och min svarta hund :P )

Tur han har bra päls som torkar fort!! så vi fick ut en fluffig hund på balkongen och borstade av honom vilket han heller inte var så förtjust i. Kan ju säga som så att det märks att det är en arbetshund jag har och inte en utställningshund :P Men fin blev han iaf och lika glad som alltid :P

Nu är tessan klar i köket så nu ska vi se film och ha det bra utan karlarna :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0