Fredag 21 januari 2010

Det var ett tag sen jag skrev här sist. Har hänt så mycket att jag verken hunnit eller orkat skriva här.

Förra veckan kom min kära syster och hennes lille son upp. Var väldigt kul att träffa dem båda. Vi åkte ut och behandlade en häst på onsdagen. Sofia skulle lära sig hur mikroströmmen fungerade praktiskt. Det gick bra hittade en del att behandla på denna häst så det blir ett par behandlingar till innan han är bra. Torsdagen hade vi kurs lite repetioner och marknadsföring. Var även ut till Ceazar så Sofia skulle få träffa och hälsa på honom. Fredagen var det praktiskt prov som gällde hela förmiddagen vilket gick super för både mig och Sofia. Efteråt hämtade jag upp Tessan som följde med mig ut till stallet där vi selade och spände Ceazar för vagnen och for ut en sväng. Han gick super! Var väldigt nöjd med honom dock var det kallt!!

Lördagen var det teoretiskt prov och både jag och Sofia var väldigt nervösa men provet kändes ändå som att det gick okej. Vi satt hela dagen och skrev och tanken var att vi sen skulle ut och äta allihopa så Nina var snäll och tog hand om min lilla kille. Men då vi var klara med proven och fick höra att vi inte skulle träffas och äta förren vid 20 tiden tackade både jag och Sofia nej till maten vi var alldeles för trötta och jag kan ju säga att jag stöp i säng redan vi 21 tiden!

Söndagen åkte jag ut till stallet på morgonen och släppte ut hästarna. Därefter åkte jag till Haga och gick med Sofia till Plaza där vi skulle ha inviduella samtal med lärarna. Fick då veta att vi båda klarat proven och var godkända så nu är man Diplomerad Hästfysioterapeut!

När vi fått de glada beskeden gick vi tillbaka till Haga för att fira. Blev mycket tårta både för att fira att vi båda var godkända men också eftersom jag fyllde år då.

Det var även den dagen jag fick ett väldigt gulligt kort av älsklingen och vi är nu förlovad :D

Helgen kunde med andra ord inte bli bättre :D

I veckan har jag både tagit igen mig lite och jobbat väldigt mycket. Eftersom vi ska flytta ner till skåne i maj så behöver vi lite extra pengar. Har även löst så att Midnight Merrigold kommer i slutet på april början av maj för att betäckas med Ceazar. Så vi får hålla tummarna för att det går!

Jag jobbar nu hela helgen men på måndag är jag ledig. Då blir det ytterliggare en tur till Vindeln för en ridlektion. Vist ja mitt nya projekt som jag ska vara klar med innan vi flyttar ner blir att ta BE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0