Tisdag 11 januari 2011

Helt underbar dag idag. Med solen som äntligen tittade fram och runt -10 grader. När jag svängde av mot stallet stod en traktor med ett stort släp tvärs över vägen. Han hade kört ut från en mindre väg och släpet hade kasat ner i diket så där satt han och blockerade vägen! Men efter en lite stund kom en anna traktor och fick loss honom så jag kunde komma till stallet. Idag var vägen entligen plogad så jag tog mod till mig och efter att jag gjort klart i stallet tog jag in Ceazar och selade honom. Ut och spände för och han stod som ett ljus! Så for vi ut på en tur helt själva och han skötte sig super!! Är såå stolt över honom. Han var lite fundersam över bettet än och jag fick vara väldigt mjuk i handen men då var det inga problem. Vi både travade och skrittade, han har lite problem att komma fram i skritt från halt då han tror att det ska vara tyngre än det är och inte riktigt förstått att han ska lägga sig i bröstan och dra men på slutet gick det mycket bättre och han insåg nog att det inte var så tungt att dra.

Imorgon kommer min underbara stora syster och hennes lille son upp och på kvällen kommer min älskade lilla syster äntligen hem från Libanon!!

Nu är det även klart att i mitten på maj bär flyttlaset av ner till skåne. Måste bara hitta någonstans att bo innan dess :P

Bjuder på lite bilder från idag. Är inte så lätt att fota och köra samtidigt men men :P



Vägen blockerad :P







Hemma igen efter en underbar tur :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0